Математиката е най-трудна за учениците
/ брой: 89
Математиката е най-трудният предмет за учениците от V до X клас, показват резултатите от електронната анкета сред учениците, организирана от Министерството на образованието и науката във връзка с прегледа на учебните програми от I до X клас. В проучването на доброволен принцип и анонимно участваха 5200 деца.
По-малките ученици определят като сложни също история и география, а по-големите - физика и химия. Като най-смислена петокласниците и шестокласниците възприемат дисциплината "Човекът и природата". Независимо че определят за най-сложна математиката, те смятат, че тя развива мисленето. Въпреки това децата не са убедени, че ще им е полезна в живота.
Учениците от V и VI клас трудно приемат прехода от "Човекът и обществото" към двата отделни учебни предмета "География" и "История". Подобен проблем има и в VII клас при разделянето на "Човекът и природата" на "Химия" и "Физика".
Гимназистите масово не осъзнават практическата полза от знанията по математика, български език и литература и физика. Те намират за важни и полезни географията и чуждите езици. Учениците с успех под 5,20 по-трудно разбират смисъла на изучаваното в училище.
Учениците от първи гимназиален етап най-често искат материалът да бъде разглеждан чрез практически примери и реални житейски ситуации, необходимо им е и повече време за упражнения, особено по математика.
Гимназистите признават опитите на своите учители да представят учебния материал по разнообразен начин, за да бъде възприет по-добре, включително чрез използване на образователни платформи. Едновременно с това, също като по-малките, те отчитат като сериозен дефицит липсата на работа в групи и недостатъчното време за разбиране и затвърждаване на новите знания.