11 Януари 2025събота23:37 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Бонус-малус може да влезе в сила само за леките коли

Въвеждането й за автобусите и камионите е възможно да се отложи

/ брой: 3

автор:Дума

visibility 1488

Възможно е системата бонус-малус да влезе в сила първо за леките автомобили, а впоследствие за камионите и автобусите. Това каза председателят на Комисията за финансов надзор (КФН) Бойко Атанасов пред БТВ. Коментарът му е по повод думи от края на декември миналата година на председателя на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова, че е абсурдно, ако един от шофьорите на даден автобус или камион има извършени нарушения, заради него на превозното средство да се начислява най-висок малус. Тя напомни, че при класическата бонус-малус система, малус се начислява постепенно, на база натрупани констатирани нарушения.

"До 15 януари ще бъдем проактивни с Министерството на вътрешните работи и Министерството на транспорта да изготвим окончателния вариант на наредбата за новата система, за да отговорим на обществените изисквания", каза Бойко Атанасов и подчерта, че системата бонус-малус може да влезе в сила поетапно - първо за леките автомобили и по-късно за тежкотоварните. "Аз се ангажирам, че специално за тежкотоварните автомобили и автобусите ще бъда проактивен, ще направим среща със съответните асоциации и вярвам, че ще намерим диалог към правилното решение. Възможно е системата ДБонус-малусУ да влезе в сила поетапно, ние сме готови на всякакъв вариант, важното е системата да бъде работеща", заяви председателят на КФН.

Атанасов каза, че въвеждането на новата система за изчисляването на премията за задължителната застраховка "Гражданска отговорност" е ангажимент на България по националната програма за реформи "Европа 2020". Държавата ни е вече единствената в ЕС, която няма такава системата.

Между 5 и 7 години ще са необходими за получаването на бонус по новата система и съответно за понижаване на премията за застраховка "Гражданска отговорност", докато "малусът", или поскъпването на застраховката, ще се случва веднага. КФН е предложила два варианта за бонус-малус - с 15 и 20 скали. Ако се приеме тази с 15, бонусът ще идва след 5 години, а ако се приеме тази 20 - след 7 години.

На въпрос справедливо ли е поевтиняването на задължителната застраховка да се случва след толкова години на фона на заложеното незабавно поскъпване в случай на нарушения Атанасов отговори: "Справедливо ли е това, че в момента добросъвестните водачи плащат толкова, колкото и недобросъвестните? Справедливо ли е, ако правим промяна в поведението като цяло за плащане от сегашното положение? Справедливо ли е, ако имаме възможност да спасим човешки живот, да не се опитаме да го направим?" "Ние говорим за 5 до 7 години, но всъщност, гледайки скалата, през първите 2 години ще се взимат 20% от бонуса, като след това премията ще се понижава с по 1%", добави председателят на КФН.

Неговата теза е, че трябва всеки шофьор, независимо дали е собственик или просто водач на превозното средство, да носи персонално своята отговорност. Извън това правило собственикът на даден автомобил ще носи отговорност единствено, ако позволи водач, който не е вписан в застраховката "Гражданска отговорност" на колата, да я шофира. При продажба на автомобила натрупаните бонус или малус точки няма да се унаследяват от новия собственик.

БСП подкрепя бизнеса за мерки срещу скъпия ток

автор:Дума

visibility 4838

/ брой: 5

Може да останем без бензин през март

автор:Дума

visibility 5933

/ брой: 4

България може да е транзитен хъб за газ за Европа

автор:Дума

visibility 6064

/ брой: 4

Байдън отпусна на Киев $500 милиона

автор:Дума

visibility 4902

/ брой: 5

Великобритания поряза Илон Мъск

автор:Дума

visibility 4332

/ брой: 5

Пожарът в Калифорния евакуира над 300 000

автор:Дума

visibility 4045

/ брой: 5

Скопие е втори в света по мръсен въздух

автор:Дума

visibility 4229

/ брой: 5

Смущение

автор:Мая Йовановска

visibility 4747

/ брой: 5

Послушайте експертите

visibility 4845

/ брой: 5

Как бе ликвидирано критичното мислене*

автор:Гергана Пирозова

visibility 4726

/ брой: 5

За фойерверките и... парите

visibility 4681

/ брой: 5

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ