БДЖ отменя влакове, няма локомотиви
От всеки пет машини само една не е за ремонт
/ брой: 181
Заради липсата на достатъчно изправни локомотиви "БДЖ-пътнически превози" започна да разрежда разписанието и да отменя влакове. Това потвърдиха официално от транспортната компания, след като потърпевши пътници сигнализираха за проблема в БНР. Така например влакът от Карнобат за Бургас в 16,50 ч. е спрян по тази причина. Според пътниците информация за отменянето на линията е пускана в последния момент. Не е бил осигурен и алтернативен транспорт за пътниците. Пътническият влак от Бургас за Карнобат в 16:50 ч. не се е движил по технологични причини на датите 22, 23 и 27 август, както и на 10, 11, 13 септември, уточниха от БДЖ. Оттам посочват, че причините за това са свързани с недостига на локомотиви в движение.
При възникване на аварийни ремонти дружеството изпитва затрудения за осигуряването им и затова се налага отмяната на някои влакове.За това какви мерки ще бъдат предприети за отстраняването на проблема, от дружеството посочват, че в момента се подготвят процедури за поръчки на нов подвижен състав, както и в ход са такива за извършване на ремонти. В локомотивните депа на дружеството също се извършват ремонти, но те са с ограничени възможности и не могат да поемат цялото изоставане, натрупано през годините. Така по-малко от месец, след като БДЖ пусна нова система за електронна резервация, на места стана ясно, че даже и да си купят билет, пътниците може да не стигнат до крайната дестинация.
Закъсненията на композициите на държавния превозвач вече са хронична болест. Още в началото на годината, когато ръководният състав на БДЖ бе тотално подменен, новият директор Никола Василев обеща, че ще се работи за максимално удовлетворение на клиентите. Девет месеца по-късно закъсненията и липсата на влакове остават.
Само един на всеки пет локомотива не се нуждае от ремонт и могат да се смятат за напълно изправни. По данни на превозвача за изпълнение на цялото разписание са необходими 127 локомотива. Всеки ден не достигат около 15 машини. За осемте месеца на 2019 г. са отменени 1516 влака, което е 1,17% от общо движещите се пътнически композиции, уточняват от жп превозвача. Миналия месец БДЖ обяви, че подготвя няколко обществени поръчки, според които трябва да бъдат купени 5-6 нови локомотива с цена около 2,5 млн. евро единия. Освен това са проучвани и възможности за покупка на 50 вагона втора употреба от германския превозвач "Дойче бан". Цената им варира от 30 до 55 хил. евро в зависимост от това дали са с климатик.